De där med att stöta på en Afrikan - Fotbollsskada

Varje fredag var det "playday".
Den dagen var fri från alla lektioner och denna dag gick vi till en större gräsplätt, en väldigt blöt en efter regnet. 
Där spelade vi fotboll. Skit kul för mig som gillar å spela fotboll men nästan aldrig får göra det. 
Jag hann iaf ha kul och spela en stund. 
Sen.. skulle jag ta bollen av Sam, som jobbar på barnhemmet. Ist kickade jag han i smalbenet. Gjorde nå fruktansvärt ont. Och hade ju inte nå skor på mig eftersom de var så blött. Hade lust å börja storskrika och böla, och hela resten av dagen.
De erbjöd mig ryggen men jag hoppade envist på ett ben eller gick på hälen. 
Skon fick jag ju inte på så hade bara strumpan och pricken över i:et var ju att trampa med den foten rätt i koskit. 
Kämpade på med foten och tänkte som alltid att de går över. Men det blev bara värre, på barnhemmet hade Nick smörjt in nån salva och när jag kom hem smörjde Stella in något. Men på kvällen gjorde de så ont så jag höll på gå under. Vi skulle åka på utflykt nästa dag, så bestämde att om de gör lika ont på morgonen så måste jag fara till sjukhuset. 
Tog Alvedon och Ipren på morgonen och kändes någorlunda så jag iaf kunde fara på utflykten. För jag ville verkligen inte missa den. 
 
Nog om min vackra lilltå. Nu får ni titta på bilder ist. 
 
 
Så som den såg ut efter och så som de kändes tror jag det var nån fraktur. För den gjorde ont länge efter att jag kommit hem oxå. 
 
Så akta er för killen, i randig T-shirt, förklädda stålmannen!
 
 
De var en gång en vit strumpa..
 
 
 
 
Bilden ville inte rotera. Chips and Chicken :-)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0