Tillbaka på barnhemmet

Då hade en vecka redan gått och början på andra veckan var där. Väldigt HOT början. Solen sken och värmen låg på minst +35 första dagen, enda dagen vi fick reda på hur varmt det egentligen var.
På måndagen hade jag och en dansk tjej, Freia, middle class i Matte och Engelska. 
På matten hade vi multiplication. 
De märks otrolig skillnad på barnen, vissa är jätte duktig och räknar snabbare och bättre än mig tom (Pinsamt ^^) medan andra hade jätte svårt och inte fattade nånting. Men sen var det de som var där mittimellan också.
 
En 16 årig kille som var äldst där berörde mig verkligen. Han förstod inte mycket, och han kunde ingen engelska. Han var ganska tystlåten och kunde komma och bara stå och krama en, och då var han lika lång som mig och bara tre år yngre, och ändå så stor skillnad mellan oss.
Vad har han för framtid om han inte skulle få chans att gå i riktig skola för att få chans till en värdig framtid. 
En framtid på gatan. Droger. Fel umgänge. 
Det var någon av de andra volontärerna som skulle sponsra honom, och jag hoppas verkligen det blev av. 
 
På måndag kväll var vi till Wi-Fi caféet innan Emmy visade oss Masajmarket, vi vart som förälskade direkt, i grejerna. Försäljarna får ni no höra mer om.. ^^
 
På tisadgen den andra veckan hade jag och Nadja middle class, fortsatte med gånger och sedan frukter på engelskan. Då ritade vi en frukt på tavlan och lade streck för hur många bokstäver det är i ordet och så fick de gissa på bokstäver.
Och så myste vi me alla sötnosar så klart. 
Man kan nog inte slå antalet kramar och den närhet man får! 
 
Var och fynda på masajmarket. Man kanske kan tycka att vissa grejer är utnyttjande att köpa grejer för så billigt pris. Men grejen är att man ska pruta! Och för de andra så vägrar vissa släppa ut en ur butiks kojan innan man köpt grejen. :-P
 
 
 
Grannpojken Chrissi kom gåendes på besök :-*
 
 
 
 
Sudda tavlan
 
 
Och stämpla barnen i pannan med mitt handavtryck ^^
 
 
 
 
 
 
 
Skolabarnen ville va med på bild :-D
 
 
"Photo, photo"
 
 
Smygfota på masajmarket ;-P
 
 
Så där dö mysig 1,5 åring så man ha lust å käka upp na' ♥.♥
 
 
När man får någon att skratta rätt från hjärtat, att kunna bara busa och "bråka", att höra den äkta glädjen i rösten är något som värmer och tinar upp ett fruset hjärta! 
Sweeeetiiii ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0