djup poesi

 
sitter här i korridorren
rätt till höger sitter dåren
ägaren av detta place
som alltid kör sitt eget race
 
låt mig för er berätta om
lilla söpöliini Elin som kom
hit till jorden nittifem
stora frågan är blott vem
ska orka ta hand om denna tös?
så envis plus grymt muskulös
en tjurskalle med vilja stark
i skolan får jag jämt en spark
i häcken, elin ropar bestämt
"JOBBA MER" - händer jämt
 
ändå jag ofta latar mej
söpö Elin, stackars dej
hennes största mardröm är
grupparbete med detta sär
som kallas jag, utan samvete
hon gör 100% av varje grupparbete
 
men nu är det dags att säga hejdå
och det finns det inget som rimmar på
kram och kyss och hjärtligt tack se'n
men nu ska vi ut och bränna grannbaracken
 
MVH Linnéa
hänger oftast på mittimellanbarn.blogg.se


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0